Ångestbibeln pausad tillsvidare

Det är tråkigt att tiden inte räcker till för alla mina projekt just nu, men jag riskerar att bli utbränd igen om jag inte börjar prioritera bland dem. Ångestbibeln är ett hjärteprojekt som jag planerat inför i flera år och jag kommer få ihop texter så den till slut kan bli en utgiven bok – men just nu har jag inte den tiden jag skulle önska att jag hade för att kunna ägna mig åt att skriva på den. Det var betydligt lättare för mig att skriva och underhålla sidan innan jag fick en heltidstjänst – nu har jag svårt att få ihop allt som ska göras när jag kommer hem om kvällarna; skriva här på bloggen, marknadsföring på sociala medier, mejla gallerister, skapa konst till två utställningar, låta mig filmas till en dokumentär, planera fotoprojekt, samarbetet med Mats Tusenfot, vara social och samla ihop konstnärer till ett framtida kulturkollektiv osv. Dessutom har jag ju Johnny på andra sidan världen som jag bygger en relation med. Jag räcker helt enkelt inte till just nu för allt jag vill ta mig för.

Jag har funderat på detta i flera veckor nu och kommit fram till att arbetet med Ångestbibeln måste prioriteras bort för tillfället. MEN den fortsätter att vara levande och jag KOMMER uppdatera den, men sporadiskt och i mån av tid. Jag kommer hålla er uppdaterade här när jag postat nya texter på Ångestbibeln. Det kan bli några åt gången ibland eller enstaka poster då och då. Viktigast är att texterna är välskrivna och inte hastigt ihopslängda i någon slags panik. Det vore väldigt meta om Ångestbibeln skulle börja ge mig ångest liksom.

Write a comment

