Mitt nya projekt “ÅNGESTBIBELN”!

Screenshots från ångestbibeln.se

Jag är mycket stolt över att få presentera ÅNGESTBIBELN (ångestbibeln.se eller angestbibeln.se), som är en digital scrapbook om ångest, berättat genom personliga betraktelser som dagboksinlägg, dikter och research om ångest – men också om depression, sorg, sex och skam. Förhoppningen är att inläggen på Ångestbibeln så småningom ska bli till en bok. Så jag skriver på en bok i realtid, bit för bit genom inläggen.

Citat från Ångestbibeln:

Idén till Ångestbibeln föddes ur ett trauma-terapeutiskt läkningsarbete och förhoppningen är att kunna hjälpa andra människor bearbeta sin ångest, eller till och med hitta ett sätt att bli vän med den. Kanske kan jag göra lite nytta med mina betraktelser. Vem vet.

Genom mina texter kan jag möjligtvis hjälpa någon där ute. Ett litet ängsligt emo till exempel. Eller en ensam själ någonstans. Någon som behöver tröst. Eller en röst.

Förutom personliga texter, finns länkar till meditationsövningar, andra sidor om ångest samt Ted Talks om ångest och personlig utveckling. I menyn finns också en lista över Ångestens 10 budord – det vill säga 10 strategier som lugnar och lindrar ångest.

Ångestbibeln uppdateras på söndagar – ibland veckovis, ibland varannan vecka (beroendevis av mån om tid). Jag kommer dock inte sluta blogga på denna sida men inläggen här kommer mestadels kretsa kring mina äventyr i kärlek, kreativitet och karriär och så sparar jag traumarelaterade texter till det nya projektet. Var sak på sin plats, heter det ju. Jag har blivit väldigt duktig på att sortera mitt liv, Ångestbibeln är ett bra exempel på det.

Välkomna att besöka min nya sida här!

Write a comment

