Som ett konfettiregn

tumblr_oeuu4vibtg1u7gnm9o1_500

Det sprakar som tomtebloss i själen och jag har ett slukhål i magen. Där förvarar jag alla drömmar som sugs inåt min mittpunkt. Drömmarna jag inte kan nå. Jag har varit fången i mig själv så länge. Men nu kittlar tomteblossen min insida och jag kan inte längre hålla mig själv fången. Kanske exploderar jag. Som ett mänskligt konfetti. Ett regn av min längtan. Min lust.

Min rädsla.

Tänk om jag går sönder då. Om jag sedan ligger utspridd på golvet som ett bortglömt nyårskonfetti. Bortsprängd ur mig själv. Tömd.

Tänk om jag bara exploderar en enda gång. Sedan blir det inget mer. Jag skulle vilja explodera lite hela tiden. Varje dag. En gång per andetag kanske. Det får inte tystna. Jag vill inte se hur stillheten ser ut efter min detonation. Som ingenting. Liknar ingenting. Känns inte. Hörs inte.

Det där med “tänk om” har blivit en sjukdom. Jag har insjuknat i mina egna tvivel. I min katastrofberedskap. Tomteblossen sprakar i själen men jag är för sjuk för att se hur de lyser upp min värld innanför huden.

Write a comment

